Posted by on 24 mei 2017

Word verliefd op je klant

Jouw product of dienst daar heb je lang over nagedacht, je hebt er met anderen over gesproken en er een relatie mee opgebouwd. In feite ben je er verliefd op geworden. Zo verliefd dat je denkt dat iedereen het wil hebben. Je kan je bijna niet voorstellen dat iemand het niet zou willen hebben..

Het voelt toch een beetje als een blauwtje lopen als blijkt dat die liefde niet automatisch gedeeld wordt. Het lukt je wel om een paar klanten zo ver te krijgen om deze liefde te delen, maar de liefde verspreid zich helaas niet als een virus. Dat is toch raar?

Liefde maakt blind 

Vanuit jouw situatie is dat inderdaad raar, je bent immers verliefd. Je wilt alleen maar praten over wat er zo geweldig is aan jouw product of dienst… En daar gaat het mis.

Klanten vinden het in eerste instantie nog wel grappig en zijn blij voor jou, maar haken dan af. Ze begrijpen namelijk niet hoe het hen kan helpen. En jij denkt dat zíj het niet snappen… Realiseer je dan dat liefde blind maakt.

Reality-check

Tijd voor een reality-check. Kijk bijvoorbeeld eens naar je eigen website*. Blijkt daaruit liefde voor je product of liefde voor je klant?

Als je liefde voor je klant hebt dan beschrijf je waar je klant tegen aan loopt, wat zijn grootste uitdaging is of wat hij het liefst zou willen veranderen. Jij laat zien dat je snapt waar je klant mee zit en biedt een oplossing of perspectief voor zijn probleem.

Ben je op zoek naar een dieet of naar een gezond lichaam?

Op de websites van menig therapeut, adviseur, coach of behandelaar is te lezen wie ze zijn en welk product of dienst ze leveren. Belangrijk natuurlijk, maar dat is voor mij geen reden om klant bij jou te worden. Ik ben namelijk niet op zoek naar een dieet, maar naar een gezond lichaam waarmee ik zorgeloos van mijn kinderen of kleinkinderen kan genieten.

Kruip in de huid van je klant

Herken je dit en wil jij een omslag maken naar liefde voor je klant? Kruip dan in de huid van je klant. Een eenvoudig stappenplan brengt je dichter bij je klant en vooral dichter bij nog meer plezier in je werk. Want zeg nou eerlijk, verliefd zijn geeft toch een heerlijk gevoel!

De perfecte manier om je klant beter te begrijpen en er voor te zorgen dat je klant zich bij jou thuis gaat voelen download je hier.

 

  • Je website is slechts een tool, je kan ook naar andere tools zoals je materialen of je manier van communiceren op social media en de omgang met je klanten kunnen kijken.

Comments

  1. Kiezen voor je droom klant - ik wil gezond ondernemen - […] keer schreef ik over verliefd worden op je klant (klik hier). Voordat je verliefd kunt worden moet je natuurlijk…

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*