Posted by on 23 maart 2017

Raakte de vorige inspiratiemail wie heeft jouw kaas gepikt je? Dat is de bedoeling! Voor mij betekent inspiratie dat je aan wordt gezet tot nadenken. Ik probeer te prikkelen, vanuit de gedachte dat je een probleem niet kunt oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (zoals Einstein het ooit formuleerde).
Als jij ontevreden bent met je huidige situatie, dan is het tijd om dingen anders gaan doen zodat je een andere uitkomst krijgt. Als je niets verandert zit er niets anders op dan het accepteren van de situatie.

Je wilt de situatie voorkomen dat je niet meer vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Bij beroepsgroepen waarbij dit is voorgevallen konden velen het hoofd niet meer boven water houden.

Start met het kijken naar je eigen praktijk; wat gaat er goed en wat kan er beter? En wat zou je kunnen leren van anderen? Bijvoorbeeld van succesvolle mensen Fajah Lourens en *andere foodies en goeroes. Zij doen een aantal dingen erg goed. Hieronder vind je daar een opsomming van. Doe jij dit ook al of is dit juist een onderwerp waarmee je aan de slag moet? Een eerste stap is het checken van je website, download daarvoor de website checklist.

 

1. Denk groot

Wil je een groot publiek trekken, durf dan ook groot te denken. Denk out of the box, ook al lijkt het onmogelijk, neem het toch mee in je gedachteproces. Achteraf zal blijken dat er meer mogelijk is dan je in eerste instantie denkt.

2. Houd het simpel en praktisch

De consument haakt af als het te moeilijk wordt of als je te veel jargon gebruikt. Hij wil in 1 oogopslag zien wat je te bieden hebt en wat het voordeel is voor hem. Te veel informatie blijft niet hangen. Informatie blijft wel hangen als je dezelfde, eenvoudige, boodschap keer op keer (in verschillende vormen) herhaald.

3. Gebruik weinig tekst

We lezen tegenwoordig steeds minder. De sociale media zorgen ervoor dat we naar een ‘plaatjes lees’ cultuur zijn gegaan. Lange teksten worden niet gelezen, zeker als ze niet relevant zijn voor jouw situatie. En let op: het is mens-eigen om vanuit onze eigen situatie te schrijven in plaats vanuit de situatie van je ideale cliënt. Daarmee raak je je doelgroep echter niet. Gebruik dus woorden die je ideale cliënt ook gebruikt.

4. Gebruik veel foto’s

Het gebruik van afbeeldingen is essentieel, daarmee kun je een sfeer creëren die bij je past. De consument bepaald in enkele seconden of hij zich aangesproken voelt tot deze sfeer. Gratis goede afbeeldingen kan je downloaden op bijvoorbeeld pixabay.com. Foto’s die je zelf hebt gemaakt zijn natuurlijk nog beter, daarmee kun jij exact de sfeer neerzetten die jij wilt.

5. Ben zichtbaar

Laat jezelf zien. Naar de diëtist gaan is heel persoonlijk. Een consument wil het vertrouwen hebben dat hij de juiste keuze maakt. Een goede foto van jezelf, een quote waar jij voor staat, maar ook je aanwezigheid op sociale media, vlogs, FB live etc. geven de consument vertrouwen. Tevens ben je makkelijker vindbaar voor de consument als je je zichtbaar vergroot.

6. Lever bewijs

Je hebt in je praktijk al veel cliënten met succes behandeld. Deel en publiceer deze succesverhalen, ze zijn jouw visitekaartje. Deze verhalen zijn redenen om voor jou te kiezen. Daarnaast maken succesverhalen het tastbaarder en persoonlijker en zeggen ze iets over jouw effectiviteit als diëtist.

7. Maak van je dienst een product

Biedt pakketten aan voor de begeleiding van cliënten met een duidelijk vastgestelde periode voor een vast prijs. De consument weet direct waar hij aan toe is (en jij trouwens ook).

8. Ben onderscheidend

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. Fajah en consorten hoef je niet na te doen. Je eigen stijl ontwikkelen of uitbouwen helpt je om onderscheidend te zijn. Het biedt duidelijkheid aan consumenten die zich daardoor bij je thuis voelen. Op die manier trek jij de ideale cliënt als vanzelf naar je toe.

 

Moet je het op dezelfde manier als anderen doen? En gaat dit de verandering brengen die je nodig hebt? Néé. Het begint namelijk met de juiste mindset. Een positieve mindset, die bereid is om keuzes te maken, te groeien en kansen te ontdekken. In mijn volgende inspiratiemail vertel ik meer over hoe de juiste mindset je kan helpen succesvoller te worden. Wil je deze mail niet missen? Meld je dan aan voor de inspiratiemails.

 

 

 

P.s. Download de website checklist om te checken hoe je website er voor staat.

Heb je hulp nodig bij je website? Ik help je graag met het checken van je website en met het maken van aansprekende teksten.

Stuur me maar een e-mail; alonda@ikwilgezondondernemen.nl

 

Het is mijn missie om meer mensen kennis te laten maken met de kracht van voeding en leefstijl door ambitieuze professionals op het gebied van voeding en gezondheid te ondersteunen.

Posted in: inspiratie mail

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*